S∙E∙N JAKUBA JUHAŇÁKA
Jakub Juhaňák je součástí týmu James Cook Languages více než šest let, poslední roky jako Managing Director. Ze své pozice ovlivňuje chod společnosti i celého trhu s firemním jazykovým vzděláváním a právě daleký dosah a různorodost pracovní náplně Jakuba na jeho práci baví nejvíce. Kromě prosperity JCL ho zajímá především cestování, sport, knížky a dobré jídlo. Láká ho exotika, nejčastěji vyráží do Asie a nebo za pořádnými vlnami, na kterých může trénovat své surfařské umění. Jakub se nebojí velkých snů, rád je přetváří v plány a ty pak plní. V budoucnu by rád zlepšil platovou situaci lektorů, jejichž ohodnocení je v rámci trhu jazykové vzdělávání dlouhodobě podhodnocené. V rozhovoru představí nejnovější projekt a zhodnotí uplynulý rok.
Jaký rok máte za sebou? Jak byznys jazykového vzdělávání ovlivnilo uplynulých 12 měsíců?Těžký, plný změn a náročných rozhodnutí. Zároveň rok plný příležitostí. Nejprve trh dostal nafackováno a pak se během pár dnů stal zázrak a co tu dlouhodobě nešlo, tak najednou funguje. Teď hovořím o přesunu výuky z z F2F do on-linu. | ||
Jaké bylo nejdůležitější strategické rozhodnutí, které jste v souvislosti s pandemií a svým byznysem udělali? Co se vám nejvíc vyplatilo?Kompletní optimalizace a restrukturizace firmy. Vydali jsme se na cestu inovace v té nejtěžší chvíli. | ||
Co je největší výzvou pro JCL v tomto roce?V tuto chvíli finishujeme projekt, na kterém jsme pracovali aktivně od poloviny minulého roku. Myšlenka, že se chceme vydat touto cestou tu však byla mnohem déle. |
Kdo se na projektu podílel? Kde se nápad zrodil?
Na projektu pracuje téměř celá firma. Velmi aktivně celý management, zároveň však dílčím způsobem i většina specialistů a vybranná skupina lektorů. Nechtěli jsme nic podcenit. Myšlenka je samozřejmě jednoduchá, ale ďábel je skryt v detailu. Kde se myšlenka zrodila je velmi dobrá otázka a přiznám se, že na ní nemám jednoduchou odpověď. Pro efektivní vzdělávání je extrémně důležitá motivace studenta a pravidelnost výuky. Několik let jsem pracoval na obchodní pozici a pravidelně se potkával s personalisty z různých firem v ČR a Polsku. Nejčastěji kladenou otázkou bylo, jak máme motivovat naše studenty, aby chodili do hodin? Možná to byli právě klienti, kteří nás nasměřovali. Pak už stačilo pouze vymyslet, jak to celé bude fungovat.:)
V čem je podle vás celý projekt unikátní?
Z mého pohledu je unikátní v tom, že řeší výše zmíněnou motivaci, potažmo pravidelnost výuky. Velmi silnou zbraní a hlavním motorem je interaktivnost výuky a možnost zacílit přesnou aktuální potřebu studenta. Potřebujete se připravit na jednání s obchodním partnerem nebo na prezentaci v angličtině, skvělé, máte možnost. Chcete konverzaci s lektorem, který má jiný přízvuk než jste zvyklí? Super, může to být hned příští hodina. Paleta možností je opravdu bohatá.
Myslíte si, že konkurence bude projekt následovat?
Nedokážu si představit, že se tak velmi rychle nestane. Vlastně by to pro mě bylo zklamáním. Jakmile S∙E∙N spustíme v ČR & SK, tak se vrhneme na Polsko.
Jak podle vás bude vypadat výuka jazyků za 5-10 let? Změní se něco?
Pokud nepřijde nějaká revoluční technologie, tak velmi podobně současnému stavu, tedy kombinace on-line a F2F výuky s lektorem.
Máte nyní kapacitu, abyste strategicky uvažoval o budoucnosti a dalších krocích pro JCL? Plánujete nějaké další projekty či inovace v rámci firemní jazykové výuky?
Samozřejmě, je to náplň mojí práce. Nejprve je však potřeba dotáhnout rozdělané projekty, to je priorita. Jeden z cílů, na který se chceme v blízké budoucnosti zaměřit je výrazné posílení pozic na polském trhu. Polský trh je sexy z pohledu velikosti a výkonnosti. Je zhruba 3-4× větší, než trh český a zároveň zde nemá dominantní postavení žádný ze současných hráčů – to změníme. Vybudovali jsme si velmi dobrou pozici a základy, na kterých se dá stavět. Zároveň už uzrála i dobrá doba.
Kdo je za vás tím pravým člověkem, který nám může odtajnit další podrobnosti o celém projektu?
Tak to je zcela jistě náš projektový manažer Jarek Pohanka.