Humans of SEN

Jak dlouho pracujete v JCL? Co vás na vaší pozici nejvíc baví?

Začínám sedmý rok. Baví mě možnost ovliňovat chod celé firmy, potažmo celého trhu s firemním jazykovým vzděláváním a s tím spojená různorodost a náplň práce.

Co nejradši děláte ve svém volném čase?

Rád cestuju, sportuju, čtu a jím dobré jídlo. Mám rád exotiku a velmi často mě to táhne do Asie. Jedu jen s malým batohem a prozkoumávám zem i podmořský svět. Baví mě sporty všeho druhu, poslední dobou se pokouším posunout svoje surfařské umění. Moc mi to nejde, ale to nevadí, pač mě to moc baví. Pokud jde o knihy, tak přečtu cokoliv se mi dostane pod ruku, nemám vyhraněné žánry. Poslední přečtenou knihou je Racek. S oblibou si dopřeju dobré jídlo, zejména italská a vietnamská kuchyně mě hodně baví.

Co považujete za svůj největší životní úspěch?

Jsem rád, že mám dobré vzathy s rodinou, že mám dobré kamarády na které se mohu spolehnout, že jsme zdraví.

Máte nějaký sen, který si chcete v životě splnit?

A jéjej, těch je. Řeknu jeden pracovní. Rád bych zlepšil platovou situaci lektorů. Jejich ohodnocení v rámci trhu jazykového vzdělávání je dlouhodobě podhodnocené.

Jaký rok máte za sebou? Jak byznys jazykového vzdělávání ovlivnilo uplynulých 12 měsíců?

Těžký, Plný změn a náročných rozhodnutí. Zároveň rok plný příležitostí. Nejprve trh dostal nafackováno a pak se během pár dnů stal zázrak a co tu dlouhodobě nešlo, tak najednou funguje. Teď hovořím o přesunu výuky z z F2F do on-linu.

Jaké bylo nejdůležitější strategické rozhodnutí, které jste v souvislosti s pandemií a svým byznysem udělali? Co se vám nejvíc vyplatilo?

Kompletní optimalizace a restrukturizace firmy. Vydali jsme se na cestu inovace v té nejtěžší chvíli.

Co je největší výzvou pro JCL v tomto roce?

V tuto chvíli finishujeme projekt, na kterém jsme pracovali aktivně od poloviny minulého roku. Myšlenka, že se chceme vydat touto cestou tu však byla mnohem déle.

Kdo se na projektu podílel? Kde se nápad zrodil?

Na projektu pracuje téměř celá firma. Velmi aktivně celý management, zároveň však dílčím způsobem i většina specialistů a vybranná skupina lektorů. Nechtěli jsme nic podcenit. Myšlenka je samozřejmě jednoduchá, ale ďábel je skryt v detailu. Kde se myšlenka zrodila je velmi dobrá otázka a přiznám se, že na ní nemám jednoduchou odpověď. Pro efektivní vzdělávání je extrémně důležitá motivace studenta a pravidelnost výuky. Několik let jsem pracoval na obchodní pozici a pravidelně se potkával s personalisty z různých firem v ČR a Polsku. Nejčastěji kladenou otázkou bylo, jak máme motivovat naše studenty, aby chodili do hodin? Možná to byli právě klienti, kteří nás nasměřovali. Pak už stačilo pouze vymyslet, jak to celé bude fungovat.:)

V čem je podle vás celý projekt unikátní?

Z mého pohledu je unikátní v tom, že řeší výše zmíněnou motivaci, potažmo pravidelnost výuky. Velmi silnou zbraní a hlavním motorem je interaktivnost výuky a možnost zacílit přesnou aktuální potřebu studenta. Potřebuju se připravit na jednání s obchodním partnerem nebo na prezentaci v angličtině, skvělé, máte možnost. Chcete konverzaci s lektorem, který má jiný přízvuk než jste zvyklí? Super, může to být hned příští hodina. Paleta možností je opravdu bohatá.

Myslíte si, že konkurence bude projekt následovat?

Nedokážu si představit, že se tak velmi rychle nestane. Vlastně by to pro mě bylo zklamáním. Jakmile SEN spustíme v ČR & SK, tak se vrhneme na Polsko.

Jak podle vás bude vypadat výuka jazyků za 5-10 let? Změní se něco?

Pokud nepřijde nějaká revoluční technologie, tak velmi podobný současnému stavu, tedy kombinace on-line a F2F výuky s lektorem.

Máte nyní kapacitu, abyste strategicky uvažoval o budoucnosti a dalších krocích pro JCL? Plánujete nějaké další projekty či inovace v rámci firemní jazykové výuky?

Samozřejmě, je to nápň mojí práce. Nejprve je však potřeba dotáhnout rozdělané projekty, to je priorita. Jeden z cílů, na který se chceme v blízké budoucnosti zaměřit je výrazné posílení pozic na polském trhu. Polský trh je sexy z pohledu velikosti a výkonnosti. Je zhruba 3-4 x větší, než trh český a zároveň zde nemá dominantní postavení žádný ze současných hráčů - to změníme. Vybudovali jsme si velmi dobrou pozici a základy, na kterých se dá stavět. Zároveň už uzrála i dobrá doba.

Kdo je za vás tím pravým člověkem, který nám může odtajnit další podrobnosti o celém projektu?

Tak to je zcela jistě náš produktový manažer Jarek Pohanka.



The website uses cookies to provide services, personalize ads and analyze traffic.

By selecting the following option, you agree to the use of cookies and the use of data about your behavior on the website to display targeted advertising.

You can turn off or edit personalization and targeted advertising at any time. The consent now granted is valid for 1 year.