S∙E∙N BLANKY BARTÁKOVÉ

Blanka Bartáková působí v oblasti firemní jazykové výuky úctyhodných 20 let. Nastupovala do společnosti Caledonian School, která je nyní součástí James Cook Languages a kde má na starosti vedení oddělení Operations & Client Care. Pozice, kterými si za tu dobu prošla, spojuje především možnost potkávat se a komunikovat s lidmi. Právě díky nim se Blanka nikdy nesetkala se stereotypem. Jak sama říká: "Stejná situace může přinést někdy konstruktivní dialog a někdy pěknou porci stresu. Po tom ale vždy následuje dobrý pocit z vyřešeného úkolu nebo problematické situace." Po práci Blanka s chutí zajde do divadla nebo do kina, přečte si dobrou knížku a naladí oblíbenou hudbu. Volný čas ráda tráví s přáteli v přírodě nebo u sklenky vína. Ze všeho nejvíc je hrdá na své děti. Nerada by to zakřikla, ale věří, že se jí podařilo vychovat z nich slušné lidi. A jak to má se sněním? Jde na to prakticky. Má spoustu malých snů a cílů, které je snazší plnit a má tak stále na co se těšit. 

Jaké otázky s klienty z vaší pracovní pozice nejčastěji řešíte? Vychází koncept Systému Efektivních Náhrad z přání a připomínek právě ze strany klientů? 

S klienty obecně řeším nastavení spolupráce, procesů a komunikace. První a hlavní myšlenka, která nás k tomuto projektu dovedla, byla možnost minimalizovat počet lekcí, které jsou zrušené a nedojde k jejich náhradě. To trápí nejen nás a lektory, ale i klienty, kteří mají zájem o co nejefektivnější výuku. 

Máte již od klientů na projekt S∙E∙N nějaku odezvu? Co se jím líbí či naopak nelíbí?

Obecně se projekt velmi líbí. Objevují se jen obavy, aby studenti nedávali přednost kurzům z Katalogu před pravidelnou výukou se svým lektorem. To však nasvědčuje atraktivnosti tohoto nového produktu. 

V čem vidíte vy osobně největší přínos pro klienty?

Přínos vidím ve více rovinách. Jednak by intenzivnější využití lekcí mělo přinést znatelnější pokrok studentů, což je důležité pro klienty, kteří vyžadují posun. A pro klienty, kteří nabízejí jazykovou výuku jako benefit, to může být spokojenost studentů, kteří budou mít možnost vyzkoušet i jiné formy výuky a vybírat z různých témat.

Zaznamenala jste za dobu pandemie nějaké nové požadavky z řad firem, které přecházely do digitálního prostředí?

Zpočátku někteří klienti nebyli přesvědčeni o tom, že jsou online lekce adekvátní variantou výuky. Častěji jsme byli žádáni o reportování docházky a byl větší tlak na kontrolu obsahu hodin, takže jsme organizovali i náslechy zaměřené na využití online prostředků. S tím, jak se krize protahovala, začali se zapojovat i ti klienti, kteří původně neměli k online výuce důvěru a tato forma se postupně stala standardem. 

Jak jste se osobně na projektu S∙E∙N podílela?

Byla jsem jedním z poradních hlasů při nastavování projektu. Jsem zběhlá v organizaci kurzů a procesech, takže jsem kompetentní vyjadřovat se spíše přímo k fungování a nastavení procesů, ale svým názorem jsem přispěla i k té kreativnější části vývoje projektu. 

Co pro vás z hlediska vaší pozice znamenalo největší výzvu? Je něco, co byste vyzdvihla? 

Největší výzva je vždy komunikace a spolupráce s lidmi. 

Myslíte si, že doba po pandemii přinese od firemní jazykové výuky nové očekávání? 

Určitá část kurzů se již nejspíš nevrátí do prezenční formy. V souvislosti s online výukou budou vznikat nové produkty a možnosti a bude nutné s novými trendy držet krok. Nebo, ještě lépe, určovat je. Což je vlastně i případ našeho Systému Efektivních Náhrad.

 Kdo je za vás tím pravým člověkem, který nám může říct ohledně Systému Efektivních Náhrad podrobnosti z jiného business pohledu? 

Zajímavý komentář z pohledu obchodu jistě poskytne Martin Valenta, Head of Sales. 

 ZJISTIT VÍC