COOK'S COOKBOOK: Jak na korektní firemní komunikaci?
#1
Když si myslíte, že problém, se kterým za vámi kolega přišel, není váš problém, protože nesouvisí s vaší náplní práce…
Nikdy neříkejte: That's her problem, not mine.
Raději řekněte: This is something that should be addressed by the relevant team or individual.
#2
Když vám připadá, že kolega řeší nesmysly a pouze vás zdržuje od důležité práce…
Nikdy neříkejte: I don't have time for such nonsense.
Raději řekněte: I'm currently focusing on other priorities, but we can discuss this later.
#3
Když věříte, že nápad vašeho kolegy se nedá převést do praxe nebo nikdy nebude fungovat…
Nikdy neříkejte: That was a really stupid idea.
Raději řekněte: I think we should consider alternative approaches.
#4
Když máte tušení, vám chce váš nadřízený přidělit úkol, do kterého se nikomu ve firmě nechce…
Nikdy neříkejte: That's not my job.
Raději řekněte: That usually falls outside my scope of work, but let's see who could help.
#5
Když za vámi přijde kolega, se kterým teď nechcete mluvit, protože víte, že půjde o rozhovor, na který se momentálně vůbec necítíte…
Nikdy neříkejte: I don't want to talk to you.
Raději řekněte: I'm not able to have this conversation right now. Can we schedule it for a later time?
#6
Když vám kolega sděluje svůj názor v oblasti, v níž se vůbec neorientuje (Dunning–Krugerův efekt)...
Nikdy neříkejte: I'm not interested in your opinion.
Raději řekněte: Thank you for your input. I will consider all the information available before making a decision.
#7
Když vám práci na projektu komplikuje interní pravidlo, které z vašeho pohledu nemá vůbec žádný smysl…
Nikdy neříkejte: This is a stupid rule.
Raději řekněte: I have some questions about this rule. Can we discuss its purpose and application?
#8
Když jste právě na odchodu z kanceláře a váš kolega s vámi potřebuje něco probrat ASAP…
Nikdy neříkejte: This is outside my working hours.
Raději řekněte: I'd prefer to discuss this during my regular working hours.
Byl pro vás článek přínosný? Věříme, že se zdvořilostí dojdete vždy nejdál. Schopnost diplomacie vypovídá nejen o vaší profesionalitě, ale je také nezbytnou podmínkou pro dlouhodobě dobré vztahy na pracovišti.