Speciální projekt pro klienta

Český Aeroholding, a.s.

Online Tool a Jazyková příručka pro oddělení bezpečnostní kontroly Letiště Praha

Více než 600 pracovníků čítá oddělení bezpečnostní kontroly Letiště Václava Havla v Praze, které provozuje společnost Český Aeroholding, a.s. Takzvaní „BEKové“ mají na starosti celkovou kontrolu v rámci bezpečnostních opatření při vstupu cestujících do neveřejného prostoru letiště, přípravu osob i zavazadel k detekční kontrole i kontrolu samotnou. Jejich povolání je náročné a nemají kapacitu na pravidelné jazykové kurzy v rámci pracovní doby. Jednou ročně procházejí všichni BEKové komplexním jazykovým školením, mnohdy ale nejsou jazykově vybaveni pro specifické situace, které jejich práce vyžaduje. Proto se oddělení Learning & Development rozhodlo podpořit je efektivní slovníkovou online pomůckou pro snadné vyhledávání a poslech frází a slovíček na internetu spolu s tištěnou brožurou kapesního formátu, kterou by mohli mít vždy po ruce a kdykoli najít praktické fráze či velmi specifickou slovní zásobu – např. jak se řekne anglicky či rusky otvírák, šuplera, sádra či třeba protéza nebo berle. Znalost těchto slovíček a frází a celková jazyková vybavenost týmu bezpečnostní kontroly pomáhá klientům, tedy cestujícím, cítit se co nejlépe a komfortně při kontrole jejich zavazadel i jich samotných při odbavení na letišti. Cílem je, aby se cestující se zaměstnanci kontroly pohodlně domluvili a kontroly probíhaly hladce.

„Ve spolupráci s Terezou Marčev Součkovou, Learning & Development manažerkou Českého Aeroholdingu, jsme sestavili seznam nejčastějších frází a slovíček, které zaměstnanci bezpečnostní kontroly nejvíce potřebují a používají.“ říká Jan Sklenář, Deputy Sales Manager James Cook Languages. „Na základě tohoto seznamu a analýzy potřeb klienta jsme vytvořili přehlednou a praktickou brožuru, která obsahuje nejen překlad frází a slovní zásoby, ale také jednoduchý fonetický přepis pro snadnou výslovnost.“ dodává.

I zdánlivě jednoduchá věc, jako tištěná brožura, v sobě skrývala mnoho výzev „Jelikož jsme brožuru připravovali včetně kompletní grafiky a tisku, bylo třeba přesně respektovat grafický brand manuál klienta, což znamenalo dodržet veškerá pravidla pro písmo, grafické prvky, barvy a podobně.“ Vysvětluje Petra Kilijánová, Marketing & PR Manažerka James Cook Languages.

Nemalou výzvou pak bylo pro jazykovou školu také přenesení projektu do formy „online toolu“, tedy webové aplikace, která slouží především k tomu, aby si pracovník mohl kdykoli najít slovíčka či fráze i na internetu a to nejen v písemné podobě, ale také s nahranou výslovností. „Mohou si tak kdykoli jednoduše najít, co potřebují, a pustit si správnou výslovnost třeba na mobilu nebo počítači“, komentuje Tereza Součková. Takováto forma pomáhá pracovníkům také lépe si slovní zásobu zapamatovat.  Učení frází a slovní zásoby je zároveň i součástí přijímacího procesu na dané pozice.

Online tool ve formě webové aplikace byl vytvořen ze strany IT oddělení jazykové školy přesně na klíč klientovi včetně nastavení sledování návštěvnosti a frekvence využívání, které klientovi pravidelně analyzuje a reportuje. „Na komplexní zajištění celého projektu jsme měli tři měsíce. Na našich bedrech bylo vytvoření obsahu brožury, celkové grafiky včetně tisku 600 ks a vytvoření online toolu na míru. Stihli jsme to s mírným předstihem“ komentuje náročnost projektu Sklenář.  

Webová aplikace je v současnosti k dispozici všem zaměstnancům Českého Aeroholdingu. Stránku využívají ale většinou právě BEKové jako doplnění k dennímu využití tištěné brožury. Do projektu bylo zapojeno mnoho zaměstnanců ve formě schvalovacího týmu na straně klienta, ale i jazykové školy. „Kromě našich obchodníků pro komunikaci s klientem byl zapojen tým lektorů a metodiků pro vytvoření a kontrolu správnosti obsahu, dále pak marketingový tým pro vytvoření brožur a v neposlední řadě naše IT oddělení, které zaštítilo vývoj webové aplikace.“ upřesňuje Sklenář. Celkově byl dle jeho slov tento projekt unikátním ve smyslu spolupráce jazykové školy jako dodavatele takto komplexního a obsáhlého řešení na klíč pro klienta. „Byla to pro nás ohromná výzva, zkušenost a prověření naší týmové práce, kterou jsme, doufám, zvládli na jedničku.“ dodává.

Využití brožur by mělo být pozitivním přínosem pro denní práci šestisetčlenného týmu BEKů a usnadnit tak práci nejen na straně kontroly, ale především zvýšit komfort na straně cestujících. „Ještě je brzy na to tvrdit, že se zlepšila jazyková úroveň našich BEKů, můžeme ale s jistotou říci, že je na nich vidět celkově pozitivnější přístup a znatelný větší komfort při práci. I sami zaměstnanci si řešení pochvalují a jsou s ním spokojeni.“ říká Součková. Brožury i aplikace jsou zároveň důležitým prvkem a součástí aktuálního přijímacího procesu pracovníků bezpečnostní kontroly Českého Aeroholdingu.

 

Autor článku: XXX

Kontaktujte nás: jazyky@jcl.cz

Další služby, které pro klienty připravujeme na míru

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o používání jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek laskavě souhlasíte s použitím souborů cookie.