S přílivem cizinců roste poptávka po firemních kurzech češtiny (EKONOM, 12.7.2018)

Škola James Cook Languages, která zajišťuje výuku českého jazyka i pro zaměstnance DHL Information Services, loni uspořádala 320 kurzů češtiny, zatímco před pěti lety jich byla polovina. "Nejžádanější je stále angličtina, která tvoří asi 75 procent našich kurzů. Druhá s 12 procenty je němčina a třetí je právě čeština. Ta se učí zhruba v sedmi procentech kurzů," říká obchodní ředitel jazykové školy Martin Borl.

V jedné z prosklených zasedacích místností v sídle firmy DHL Information Services na pražském Chodově sedí Ind, Kosovan a Rumun a učí se česky. Právě procvičují skloňování podstatných jmen a bedlivě studují inzerát poptávající automechaniky. "Jaký je nominativ toho slova?" ptá se vyučující. "Automechanik?" zkouší to nejistě jeden ze studentů. "Správně," chválí lektorka. "A jak se říká tomu letáku?" "Inzerace?" odhaduje další.

...

Celý článek najdete zde: https://ekonom.ihned.cz/c1-66190180-priliv-cizincu-zveda-poptavku-po-kurzech-cestiny-lektoru-je-ale-malo

nebo v tištěném vydání časopisu EKONOM.



Diese Websites verwenden Cookies, um Dienste bereitzustellen, Anzeigen anzupassen und den Datenverkehr zu analysieren. Informationen darüber, wie Sie diese Website nutzen, werden an Google weitergegeben. Durch die Nutzung dieser Website stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu.